CASE STUDY
Taka różnica
Dowiedz się więcej
Klient
Banki Spółdzielcze SGB
Kompetencje
Szczegóły
Dbajmy o siebie nawzajem – ta idea pozwoliła nam uwspółcześnić pojęcie spółdzielczości, które leży w DNA Banków Spółdzielczych SGB.
Wyzwanie
Jak odświeżyć pojęcie spółdzielczości i jak uwypuklić pozytywne różnice w stosunku do banków komercyjnych? Z badań konsumenckich wynika, że spółdzielczość dla wielu klientów jest pojęciem z przeszłości. Dlatego banki spółdzielcze postrzegane są jako coś archaicznego, tradycyjnego, z ofertą skierowaną do dziadków, ewentualnie rodziców. Młodzi nie zwracają uwagi na oferty banków spółdzielczych, choć te od dawna oferują równie dobre produkty jak konkurencja.
Rozwiązanie
W kampanii wizerunkowej Banków Spółdzielczych SGB znaleźliśmy sposób na nowoczesne opowiadanie o spółdzielczości. Nasza narracja opiera się na idei dbania o siebie nawzajem, czyli realnego wspierania lokalnych społeczności, aktywnego działania banków pokazującego, że są one istotną częścią wspólnoty, a nie tylko instytucjami oferującymi dobre kredyty czy lokaty. W kampanii „Taka różnica” pokazujemy to na przykładach. Co ważne, nie są to wymyślone sytuacje – każda z nich inspirowana była prawdziwymi wydarzeniami z codzienności banków spółdzielczych.
Efekty
Badania wizerunku po kampanii pokazały wzrosty wskaźników marketingowych związanych z postrzeganiem marki jako bliskiej i dbającej o lokalną społeczność. Kampania była realizowana przez 3 lata.