CASE STUDY
Witaj w Rossmannie!
Dowiedz się więcej
Klient
Rossmann
Kompetencje
Szczegóły
Aplikacja mobilna to w branży spożywczej czy drogeryjnej narzędzie strategiczne. Dzięki niej marka ma niemal stały kontakt z klientem. Aplikacja stanowi więc ważny element wsparcia sprzedaży i budowania wizerunku – ma bezpośrednie przełożenie na biznes. Komunikacja na rynku retail w postinflacyjnym okresie zdominowana została przez „walki cenowe” i reklamę porównawczą.
Nagrody
Retail & Marketplaces Brąz, 2024
Wyzwanie
Standardowe podejście do utrzymania uwagi użytkowników przestało wystarczać – foodowi giganci mocno postawili na rozwój aplikacji. My również postanowiliśmy poszukać nowej wartości w samej aplikacji i w jej komunikacji, by być propozycją relewantną dla odbiorców. Wartość tę znaleźliśmy w nowych funkcjach aplikacji Rossmann PL, które oprócz atrakcyjnych promocji oferowały użytkownikom zabawę i zaangażowanie.
Rozwiązanie
Zwiększyć liczbę nowych rejestracji w aplikacji Rossmann PL oraz dobudować emocje do jej postrzegania.
Idea
Osią naszej komunikacji była idea parasolowa „Witaj w Rossmannie. Otwórz apkę, a coś dostaniesz”.
Pod tym parasolem przedstawiliśmy szereg funkcji aplikacji Rossmann PL, jak: „kupon za uśmiech” – unikalna funkcja oparta o technologię mapowania twarzy i po uśmiechnięciu się, użytkownik otrzymuje kupon, „bingo” – angażująca zabawa oparta na mechanizmie loteryjnym, „cena z aplikacją” – specjalne ceny produktów dla użytkowników aplikacji.
Kluczowym założeniem kreatywnym było stworzenie wyjątkowego świata aplikacji Rossmann PL. W tym świecie użytkownik dostaje pakiet różnorodnych korzyści. Żeby wzmocnić oddziaływanie reklamy, postawiliśmy na wykorzystanie znanego utworu, który miał za zadanie złapać i utrzymać uwagę widza. Wykorzystaliśmy piosenkę „Cake by the Ocean”, której tekst dostosowaliśmy do key message kampanii.
Efekty
Niemal dwukrotnie przekroczyliśmy zakładane efekty kampanii, osiągnęliśmy niespotykany od lat wzrost nowych rejestracji. Większość badanych (userów i non-userów aplikacji) potwierdziło w badaniach deklaratywnych chęć skorzystania z aplikacji Rossmann PL i odwiedzenia drogerii Rossmann.