Dowiedz się więcej

Klient

Rossmann

Kompetencje

Kampania wizerunkowa

Spot telewizyjny

KV

Radio

Kampania 360

Szczegóły

Aplikacja mobilna to w branży spożywczej czy drogeryjnej narzędzie strategiczne. Dzięki niej marka ma niemal stały kontakt z klientem. Aplikacja stanowi więc ważny element wsparcia sprzedaży i budowania wizerunku – ma bezpośrednie przełożenie na biznes. Komunikacja na rynku retail w postinflacyjnym okresie zdominowana została przez „walki cenowe” i reklamę porównawczą.

Nagrody

Logo effie Poland

Retail & Marketplaces Brąz, 2024

Zgarnij kupon za uśmiech! Rossmann
Kupuj taniej z apką! Rossmann
Witaj w grze! Rossmann

Wyzwanie

Standardowe podejście do utrzymania uwagi użytkowników przestało wystarczać – foodowi giganci mocno postawili na rozwój aplikacji. My również postanowiliśmy poszukać nowej wartości w samej aplikacji i w jej komunikacji, by być propozycją relewantną dla odbiorców. Wartość tę znaleźliśmy w nowych funkcjach aplikacji Rossmann PL, które oprócz atrakcyjnych promocji oferowały użytkownikom zabawę i zaangażowanie.

Rozwiązanie

Zwiększyć liczbę nowych rejestracji w aplikacji Rossmann PL oraz dobudować emocje do jej postrzegania.

Idea

Osią naszej komunikacji była idea parasolowa „Witaj w Rossmannie. Otwórz apkę, a coś dostaniesz”.

Pod tym parasolem przedstawiliśmy szereg funkcji aplikacji Rossmann PL, jak: „kupon za uśmiech” – unikalna funkcja oparta o technologię mapowania twarzy i po uśmiechnięciu się, użytkownik otrzymuje kupon, „bingo” – angażująca zabawa oparta na mechanizmie loteryjnym, „cena z aplikacją” – specjalne ceny produktów dla użytkowników aplikacji.

Kluczowym założeniem kreatywnym było stworzenie wyjątkowego świata aplikacji Rossmann PL. W tym świecie użytkownik dostaje pakiet różnorodnych korzyści. Żeby wzmocnić oddziaływanie reklamy, postawiliśmy na wykorzystanie znanego utworu, który miał za zadanie złapać i utrzymać uwagę widza. Wykorzystaliśmy piosenkę „Cake by the Ocean”, której tekst dostosowaliśmy do key message kampanii.

Efekty

Efekty

Niemal dwukrotnie przekroczyliśmy zakładane efekty kampanii, osiągnęliśmy niespotykany od lat wzrost nowych rejestracji. Większość badanych (userów i non-userów aplikacji) potwierdziło w badaniach deklaratywnych chęć skorzystania z aplikacji Rossmann PL i odwiedzenia drogerii Rossmann.

— Jeszcze jeden case.

Lidl, „Zakupy robię w Lidlu”

Lidl, Retail, Spoty reklamowe

PetRepublic

Brand content, FMCG, Produkty webowe

Kinderkraft

Awarded, Brand content, E-commerce