CASE STUDY
Wszyscy lubią Łaciate
Dowiedz się więcej
Klient
Łaciate
Kompetencje
Szczegóły
Kampanie wizerunkowe oraz aktywacje sprzedażowe sprawiły, że Łaciate utrzymało pozycję silnego lidera, mimo rosnącej presji cenowej ze strony marek własnych i ich mocnej aktywności komunikacyjnej.
Wyzwanie
Mleko i masło to proste, codzienne produkty. Konsument sięga po nie inercyjnie, automatycznie, nie angażując się w proces zakupowy. Decyduje o wyborze konkretnej marki na podstawie ceny lub aktualnej promocji. Łaciate to marka lubiana, ale znacząco droższa od konkurencyjnych marek na nabiałowej półce. Z tych powodów liderska pozycja Łaciatego była zagrożona.
Rozwiązanie
Stworzyliśmy kampanie wizerunkowe dla dwóch najważniejszych kategorii nabiałowych: mleka i masła. Obie te kategorie spięliśmy ideą kreatywną „Wszyscy lubią Łaciate”. Jej zadaniem było emocjonalne zbliżenie marki do konsumentów poprzez nowoczesną komunikację i umocnienie wiodącej pozycji Łaciatego w kategorii.
Egzekucja kreatywna idei była inna w przypadku masła i mleka, dostosowana do wymogów danej kategorii. W przypadku mleka dla konsumenta najważniejsze są naturalność, brak przetworzenia, prostota. Dlatego komunikację osadziliśmy w świecie mazurskich łąk, gdzie naturalność krajobrazu podkreśla autentyczność produktu, przy udziale spokojnej krowy Łaciatej. W przypadku masła liczy się smak. Komunikacja została więc osadzona w domowych kuchennych przestrzeniach, by podkreślić uniwersalność i pyszność masła, jako składnika niezastąpionego w przygotowywaniu smacznych posiłków.
Działania wizerunkowe zostały uzupełnione o te aktywujące sprzedaż, czyli loterię konsumencką oraz aktywacje socialmediowe.
Efekty
Dzięki kampanii Łaciate obroniło pozycję lidera wizerunkowego i sprzedażowego w kategorii. W przypadku mleka – badania wizerunku pokazały wzrosty wskaźników marketingowych związanych z postrzeganiem marki jako nowoczesnej i bliskiej.