CASE STUDY
O kurka! To musi być Lisner!
Dowiedz się więcej
Klient
Lisner
Kompetencje
Kontekst
Kurki to linia przekąsek marki Lisner łącząca kilka kategorii produktów – w portfolio marki znajdziemy śledzie, sałatki i pasty o smaku kurek. Jesienią 2024 r. chcieliśmy wykorzystać sezon na grzyby oraz rozwijające się preferencje smakowe Polaków, by wzmocnić pozycję marki jako lidera kategorii i zwiększyć wolumen sprzedaży.
Wyzwanie
Biorąc pod uwagę fakt, że kurki to hit sprzedażowy marki Lisner, stworzenie odpowiedniej komunikacji nie było proste. Wyzwaniem było także przedstawienie smaku całego range’u produktów jako kluczowego wyróżnika – z zachowaniem humorystycznego, lekkiego tonu, charakterystycznego dla marki Lisner oraz wykorzystanie wyrazistych assetów komunikacyjnych całego brandu.
Cel
Celem kampanii było zwiększenie świadomości linii Kurki jako unikalnej oferty na rynku oraz podkreślenie jej smaku i jakości. Krótkoterminowo kampania miała zwiększyć sprzedaż produktów z tej linii w kluczowych kategoriach. Długoterminowo chcieliśmy wzmocnić wizerunek Lisnera jako marki innowacyjnej, ale z dystansem do siebie, oferującej wysokiej jakości produkty, które są jednocześnie smaczne i nowoczesne.
Idea
Kampania wykorzystała rozpoznawalne assety marki Lisner: ambasadora Michela Morana, motyw wikinga, charakterystyczną niebieską lodówkę, jingiel oraz claim. Połączyliśmy je wszystkie z kurkową linią produktów i osadziliśmy w leśnym kontekście. W kampanii kurkę postawiliśmy w centrum, wplatając ją również w claim główny marki, tworząc proste i zapamiętywalne hasło: „O kurka! To musi być Lisner”. Postawienie kurki w roli głównej, w jej leśnym środowisku, pozwoliło doskonale podkreślić unikalność oferty oraz zbudować emocjonalne skojarzenie z wyjątkowym smakiem i jakością produktów Lisnera. Lekkość przekazu i nieco absurdalny humor wyróżniały kampanię z clutteru, jednocześnie wzmacniając jej impakt i pozytywne skojarzenia z marką.

Realizacja
Nasza kampania 360 objęła różnorodne kanały i formaty: do telewizji i digitalu przygotowaliśmy 15-sekundowy spot oraz bumpery z Michelem Moranem jako odkrywcą smaku, a także z wyrazistym motywem wikinga, wprowadzającym humorystyczny akcent; w social mediach postawiliśmy na krótkie wideo, eksponując smak i różnorodność oferty; materiały OOH bazowały na wizerunku Michela Morana, motywie lasu i haśle „O kurka! To musi być Lisner”. Wyraziste kreacje nawiązywały kolorystycznie do barwy kurek, podkreślając ich kluczową rolę w linii produktów.

Efekty
Kampania przyniosła wyraźny sukces sprzedażowy – w większośćci kluczowych kategorii marka odnotowała wzrosty. Równocześnie wiele innych produktów z linii Kurki osiągnęło czołowe wyniki w swoich kategoriach. Dodatkowo skutecznie wzmocniliśmy świadomość marki Lisner, która zajęła 2. miejsce pod względem rozpoznawalności jej reklam w październiku 2024.