CASE STUDY
Witaj w Rossmannie!
Dowiedz się więcej
![Logo effie Poland](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/effie-poland-logo-white.png)
Klient
Rossmann
Kompetencje
Szczegóły
Aplikacja mobilna to w branży spożywczej czy drogeryjnej narzędzie strategiczne. Dzięki niej marka ma niemal stały kontakt z klientem. Aplikacja stanowi więc ważny element wsparcia sprzedaży i budowania wizerunku – ma bezpośrednie przełożenie na biznes. Komunikacja na rynku retail w postinflacyjnym okresie zdominowana została przez „walki cenowe” i reklamę porównawczą.
Nagrody
![Logo effie Poland](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/effie-poland-logo.png)
Retail & Marketplaces Brąz, 2024
![Zgarnij kupon za uśmiech! Rossmann](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/rossmann-kupon.jpeg)
![Kupuj taniej z apką! Rossmann](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/rossmann-app.jpeg)
![Witaj w grze! Rossmann](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/rossmann-loteria.jpg)
Wyzwanie
Standardowe podejście do utrzymania uwagi użytkowników przestało wystarczać – foodowi giganci mocno postawili na rozwój aplikacji. My również postanowiliśmy poszukać nowej wartości w samej aplikacji i w jej komunikacji, by być propozycją relewantną dla odbiorców. Wartość tę znaleźliśmy w nowych funkcjach aplikacji Rossmann PL, które oprócz atrakcyjnych promocji oferowały użytkownikom zabawę i zaangażowanie.
Rozwiązanie
Zwiększyć liczbę nowych rejestracji w aplikacji Rossmann PL oraz dobudować emocje do jej postrzegania.
Idea
Osią naszej komunikacji była idea parasolowa „Witaj w Rossmannie. Otwórz apkę, a coś dostaniesz”.
Pod tym parasolem przedstawiliśmy szereg funkcji aplikacji Rossmann PL, jak: „kupon za uśmiech” – unikalna funkcja oparta o technologię mapowania twarzy i po uśmiechnięciu się, użytkownik otrzymuje kupon, „bingo” – angażująca zabawa oparta na mechanizmie loteryjnym, „cena z aplikacją” – specjalne ceny produktów dla użytkowników aplikacji.
Kluczowym założeniem kreatywnym było stworzenie wyjątkowego świata aplikacji Rossmann PL. W tym świecie użytkownik dostaje pakiet różnorodnych korzyści. Żeby wzmocnić oddziaływanie reklamy, postawiliśmy na wykorzystanie znanego utworu, który miał za zadanie złapać i utrzymać uwagę widza. Wykorzystaliśmy piosenkę „Cake by the Ocean”, której tekst dostosowaliśmy do key message kampanii.
![](https://www.gpd.com.pl/wp-content/uploads/2025/01/logo-rossmann.png)
Efekty
Niemal dwukrotnie przekroczyliśmy zakładane efekty kampanii, osiągnęliśmy niespotykany od lat wzrost nowych rejestracji. Większość badanych (userów i non-userów aplikacji) potwierdziło w badaniach deklaratywnych chęć skorzystania z aplikacji Rossmann PL i odwiedzenia drogerii Rossmann.